Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

Monday, March 28, 2011

susahkah tuk memaafkan??..

ari ni.. air mata asyik bergenang jak.. dah cuba tahan.. tapi ia gugur sndri.. tak tahan macam ni.. rasa sakit sgt!!


tolongggg!!! tolong la wahai air mata.. STOP IT!!! kita bncikan air mata ini.. kita jd org yg rapuh bila berhadapan ngan situasi mcm ni.. sungguh!! kita bukan sekuat seperti yg org lain nmpk.. kita insan yg lemah jika berkaitan ngan perasaan..


dah cuba mnta maaf tp x d maafkan.. besar sgt kah slh org yg mnta maaf sampai x d maafkan??.. smpai x d endahkan.. dbiar sepi segala2 nya.. ego sgt kah dia smpai xnk maafkn org..??


MAK!! kita rndu mak!! kita rndu pelukan saat2 mcm ni.. maafka anak mu mak.. anak mu kadang kala lupakan mu saat dia bahagia.. mencari hanya bila kesusahan.. ampun kan anak mu mak!!


sungguh!! hati manusia ssh nk jangka.. walaupun kita tahu pada hakikatnya bukan kita yg bersalah, tapi kita ttp mnta maaf agar sgala2nya berakhir.. agar xda lagi tekanan perasaan..dia yg buat kita sakit hati.. buat kita cam xda perasaan, tapi kita yg kn mengalah.. kita dah mnta maaf tapi, maaf yg kita mnta langsung tak dilayan.. langsung tak berbalas..sgaja dia biarkan msg kita senyap walauun kita tau yg dia ada..


BENCI!!! benci situasi macam ni.. semua jadi xda haluan.. xtau nk wat pa.. rs asyik nk nangis jak.. nangis sbb sakit hati... nangis sbb marah.. nangis sbb rasa bersalah..


besarkah kesalahan bila kita marahkan org??
besar kah kesalahan bila kita bagitau kat org yg dia sakitkan hati kita??


kita sygkan dia.. tapi.. perlukah syg tu berbalas air mata??
perlukah dia layan kita cam kita nk langsung xda perasaan??


ya ALLAH!! ampuni lah dosa hambaMU.. ampun kan lah hambaMU yg slalu lalai terhadapMU..
dulu hambaMU pernah berjanji mencintainya keranaMU..tapi kita slalu lupa akan janji itu..


DEMI ALLAH!! mmg hambaMU menyintainya keranaMU.. mmg dialah calon yg terbaik yg Engkau kurniakan untuk hambaMU ini.. hambaMu cuba tuk mempertahankannya.. tapi, jika itu bukan kehendakMU.. hambaMu redha YA ALLAH.. redha kerana hambaMU ini buakan yang terbaik untuknya.. hambaMu cuma dpt berserah dengan takdirMU.. berikan lah petunjukMu ya ALLAH..


tenangkan lah hati ini..
redhailah apa yang terjadi..
bersediala untuk hadapi apa jua kemungkinan..
kesat la air mata..hntikan kesedihamu wahai rina..
ingt la pesan mereka yg sntiasa ada untuk mu ni..



dlm hati IBU berkata
pergilah ank
belajarlah bersungguh2

jgn kau lemas dlm kebebasan yg ibu beri
tidak ibu hntr kamu ke sini

melainkan ibu percaya kpd kamu
kerana
KAMU ANAK IBU..SAYANG..


dlm jiwa AYAH berbisik

anakku

ayah lepaska kamu

dgn sejuta doa

moga kamu tak pernh lupa..
nama yg kamu bawa di hujung namamu
hati ini penuh harap
agar kamu pulang
pulng dgn mmbawa piala perjuangan
anakku..
SELAMAT BERJUANG ANAKKU..



mulai saat ini, (brapa saat sdh? dah 2 saat skrg)blog ni akan jadi tmpt aQ meluah.. so.. apa2 yg terlintas kat kpala aQ tym tu korg jan la pedulik ea.. aQ tgh sakit hati ka.. marah ka.. sedih ka.. happy ka.. klakar yg terconnect ka..syok sndiri ka.. jan la ambik aty ya.. 
cerialah wahai cik kupu-kupu
(1256H)



1 comments:

cik kupu- kupu kecil said...

xsusah.. sdgkn Nabi pun maafkn umatnya..