Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

Thursday, April 7, 2011

bila satu hari kita akan kehilangan~~~

~edit from cik pelangi~

awak , awak , awak . .

boleh duduk bertenang kejap tak . .
relax , tarik nafas dalam-dalam . .

hembus pelahan-pelahan . .
tenangkan diri , kosongkan fikiran . .
saya nak awak bayangkan satu situasi nih . .
cuba awak bayangkan . .

kalau suatu hari nanti . .
tiba-tiba saya 'pergi' dari hidup awak . .
saya dah tiada lagi dalam dunia nih. .
awak dapat tahu , saya 'telah' pergi buat selama-lamanye . .
ape perasaan awak masa tuh ?
ape awak kan rasa tanpa kehadiran saya lagi dalam hidup awak ?
hari-hari awak tanpa seorang insan yg bernama rinawati binti muhammad jufri . .


awak , bayangkan lah . .
kalau saya . .
kalau saya tiba-tiba dapat tahu emak/ayah saya dah tiada lagi . .
mungkin dunia saya gelap seketika . .
ya Allah , tak dapat saya bayangkan hidup tanpa mereka . .
ayah yg gigih mencari rezeki utk seorang isteri dan 8 orang anak . .
emak yg tak kenal erti penat membesar anak-anak , meguruskan hal rumah tangga . .

dan ya Allah , tak dapat saya bayangkan jikalau kehilangan salah seorang drpd adik beradik saya ..
kami lahir dari benih dan rahim yg sama . .
alhamdulillah , saya bersyukur punyai adik-beradik yg ramai . .
kalau org kata adik beradik ramai tak best , selalu tak dapat apa nak . .
tapi saya tak . . saya bersyukor sebab ade sebuah family yg besar . .
hampir semua yg kami nak , kami akan dapat . .
cma cepat atau lambat , itu sahaja . .

dan . . saya tak dapat bayangkan kalau-kalau saya dapat tahu . .
salah seorang daripade kwn saya telah pergi utk selamanye . .
ya Allah , tak sanggup ya Allah . .
setiap insan yg bernama kwn mempunyai kenangan pahit manisnya yg tersendiri . .
cba anda bayangkan , kwn yg selama ini yg anda gelak ketawa sedih duka . .
dah tiada lagi lepas tu lepas nih . .

dan . . saya tak sanggup utk bayangkan . .
kalau kekasih hati saya ..
yang selama ini saye yakin dya akan sentiasa bersama saya ..
tiba-tiba tuhan tarik nyawanye . .
dan pergi utk selamanye . .
ya Allah , tak sanggup ya Allah . .
walau apa pun , yg hidup pasti akan mati . .
cma ajal maut itu hanye Allah sahaja yg tahu . .
dan sebab itu , hargailah setiap insan dalam hidup anda . .
seumpama hari ini adalah hari terakhir anda bersama mereka . .

jadi , ANDA . .
tak kira anda anda kawan saya , musuh saya , kawan dekat FB mahupon BLOG nih ,
just imagine ur life without me . .
and share with me . .
i would like to really know about it . .
thank you . .
ALLAH HUALAM ~




mulai saat ini, (brapa saat sdh? dah 2 saat skrg)blog ni akan jadi tmpt aQ meluah.. so.. apa2 yg terlintas kat kpala aQ tym tu korg jan la pedulik ea.. aQ tgh sakit hati ka.. marah ka.. sedih ka.. happy ka.. klakar yg terconnect ka..syok sndiri ka.. jan la ambik aty ya..
(", ) cerialah wahai cik kupu-kupu
~1302H~

0 comments: